30 Ocak 2011 Pazar

YENİ TRANSFERİMİZLE RÖPORTAJ

İstanbulspor’un 2.07’lik yeni transferi Steve Toyloy 10.06.1987 doğumlu.Pivot pozisyonunda oynuyor. Junior NCAA ligini double double ortalamayla ve ribaund liderliğiyle tamamladı. Şu anda da takımın ribaund ve blok lideri. Aynı zamanda 2.0 ortalamayla blok’ta lig 3.’sü.
Basketbola nasıl başladın?
Ben 16 yaşındayken Jamaika’dan ABD’ye taşındık. Daha sonra “Palm Beach Lakes” high school’da basketbola başladım. Miami Dade Community College ve Cincinati Bearcats’de forma giydim. Ardından İstanbulspor’a transfer oldum.
Transferin nasıl gerçekleşti? Başka ülkelerden teklif aldın mı?
Sezon sonunda birçok teklif aldım. Arjantin, Polonya, Venezuela gibi birçok ülkeden teklifler geldi.
Neden Türkiye ve İstanbulspor’u tercih ettin?
Menajerim ve çevremdekiler Türkiye ve İstanbulspor’un kariyerimi ilerletebileceğim bir yer olduğunu söylediler. Ben de tavsiyelerine uyarak buraya geldim.
Peki, Türkiye’deki ilk günlerin nasıl geçti. Alışma sorunu çektin mi?
İlk günler pek kolay olmadı. Çevremde İngilizce konuşan fazla insan da yoktu. Ancak takım arkadaşlarım ve tercümanım bu konuda yardımcı oluyorlar.
Bir idolün var mı?
Evet. LeBron James ve Carlos Boozer. Hatta Carlos Boozer’la Summer League’de oynadım.
Sence oyununun en güçlü noktaları neler?
Rebound ve smaç.
Maçlardan önce kendini nasıl motive ediyorsun?
Daha çok müzik dinliyorum. Genelde rap müzik dinliyorum. Lil Wayne, Jay Z gibi.
Basketbol dışında neler yapıyorsun?
Daha çok şehirde dolaşıyorum. Alış veriş merkezlerine gidiyorum. Ancak pek fazla İngilizce konuşan yok Türkiye’de. Dil sorunu yaşıyorum.
Türkçe öğreniyor musun?
Takım arkadaşlarım sayesinde biraz Türkçe biliyorum. Ancak ders almıyorum.
Gelmeden önce Türkiye hakkında neler biliyordun?
Gelmeden önce pek bir bilgim yoktu. Özellikle Hidayet Türkoğlu’nun ismini biliyordum. Ancak beklentimin çok üzerinde bir ülke.
Türkiye’de oynan basketbol hakkında neler düşünüyorsun?
Buradaki basketbol Amerika’dan çok daha farklı. Hiç de beklediğim gibi değil.
Son olarak taraftara ne söylemek istersin?
Taraftara şu ana kadar verdikleri büyük destek için teşekkür ediyorum. Bu desteğin devamını bekliyorum.

Teşekkürler
Röportaj ve Yazı / Kaan Uzdoğan, Deniz Parmaksız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz iletildi.