31 Ocak 2011 Pazartesi

KALE MUSTAFA’YA EMANET

23 yaşındaki kalecimiz Mustafa Eren’le, futbol hayatını, İstanbulspor’daki hedeflerini ve gelecek planlarını konuştuk.

Futbola nasıl başladın?
Futbola başlamamda en büyük etken babamdır. Bir gün gazetede Fenerbahçe-İstanbulspor PAF maçının saat 2’de oynanacağı haberini gördüm, babam da “Hadi gidelim” dedi. PAF maçından sonraysa benim yaş grubumun antrenmanı vardı, altyapıdaysa o zamanın hocalarından Ufuk İskender görev yapıyordu. Ben de hiç utanıp sıkılmadan “Antrenmana çıkabilir miyim hocam?” dedim ve o günden sonra İstanbulspor’da kaleci olarak futbol hayatım başladı. Henüz 13 yaşındaydım.
İstanbulspor senin için nasıl bir deneyim?
Bir üst lige çıkmayı hedefleyen, önemli amaçları olan bir takımda ve diğer kulüplere nazaran büyük bir camianın
içindeyim. Başarılı olup bir üst lige çıkacağımıza inanıyorum.
Kendinize örnek aldığınız bir isim var mı?
Açıkçası kimseyi örnek almıyorum ama Türkiye Ligi’nde en çok Volkan Demirel’i beğeniyorum.
Kaleci olmasaydın hangi bölgede oynamak isterdin?
Forvet olurdum sanırım.
Futbolcu olmasaydın hangi mesleği yapardın?
Uçak teknisyenliği mezunuyum, aynı zamanda spor akademisinde okuyorum. Eğer futbolcu olmasaydım, eğitim aldığım konularda çalışmayı düşünürdüm.
Kaleci olmanın zorlukları nelerdir sence?
Kalecilik, diğer mevkiiler gibi değildir. Forvet hata yaptığında orta saha açığını kapayabilir, orta sahanın hatasını defans telafi edebilir ama kalecinin arkasında hatalarını kapatacak kimse yok, kalecinin hatasının telafisi de yok. Kalecilik tam olarak bir konsantrasyon işi ve bir anlık dikkatsizlik çok şeye neden olabilir. O yüzden her an oyunun içinde ve amamıyla konsantre olmak gerekiyor.
Daha önce hangi takımlarda oynadın?
istanbulspor A.Ş.’ den sonra Lüleburgazspor, Büyükçekmecespor, Tepecikspor ve Bakırköyspor’da oynadım.
Bu sezon oynadığınız maçlardan seni en çok etkileyen neydi?
Beşyüzevler’le oynadığımız liderlik maçında yaşadıklarımız. Maçı kazanıp liderliğe yükselmemize rağmen İbrahim arkadaşımızın ciddi bir sakatlık geçirmesi hepimizi üzdü, farklı duygularla oynadığımız bir maçtı.
Hedeflerin nelerdir?
İlk hedefim İstanbulspor’la bir üst lige çıkmak ve bu başarıda pay sahibi olmak. Tekrardan profesyonel liglere dönüp futbol hayatıma daha üst liglerde devam etmek istiyorum.
Milli takım maceranı anlatabilir misin?
2004–2005 sezonu İstanbulspor A.Ş’de oynarken U17 Mili Takımı’na davet edildim. Fransa’ya turnuvaya gittik ve ay-yıldızlı formayı orada giydim. Burada İstanbulspor ve o zamanki hocam Ufuk İskender’in katkısı tartışılmaz. Sonrasında, 17 yaşındayken İstanbulspor A takımına yükseldim Aykut Kocaman döneminde ama talihsiz bir sakatlık geçirmemden ötürü 1,5 sene top oynayamadım. Bu nedenle, milli takım maceram üzücü de olsa son buldu.

Röportaj ve Yazı
Seval Gördük

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz iletildi.